Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων Σάμου και η UNICEF συνδιοργανώνουν ένα δωρεάν επιμορφωτικό πρόγραμμα 35 ωρών (20 διά ζώσης και 15 εξ αποστάσεως) με εθελοντική συμμετοχή για εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με την εκπαίδευση παιδιών με μεταναστευτικό / προσφυγικό υπόβαθρο.
Η επιμόρφωση ως προς τη διά ζώσης διάστασή της, θα πραγματοποιηθεί στο Πυθαγόρειο ΓΕΛ Σάμου (Πυθαγόρα 11 https://goo.gl/maps/rFGAZNsB6C5xSzNc8 ), ως εξής:
- Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, 16:00-21:00,
Θεματικές:
– Παιδιά με προσφυγικό – μεταναστευτικό υπόβαθρο. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και δράσεις.
– Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε πολύγλωσσα / πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
- Σάββατο 30 Νοεμβρίου, 9:00-14:00
– Εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ζητήματα διαχείρισης της πολύγλωσσης, πολυπολιτισμικής τάξης.
- Σχέσεις τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης – συνέργειες και συμπληρωματικότητα
- Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, 16:00-21:00
- Ζητήματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
- Συνδυάζοντας γνωστικούς στόχους και στόχους κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης.
- Παρασκευή 17 Ιανουαρίου, 16:00-21:00
- Η γλώσσα και τα άλλα γνωστικά αντικείμενα.
- Καλές πρακτικές σε ένα σχολείο συμπερίληψης.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 15 ωρών, θα είναι ασύγχρονη με υποστήριξη εκπαιδευτικής πλατφόρμας Moodle. Οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες θα πρέπει, στο διάστημα 01/12/2019 – 15/01/2020 να έχουν μελετήσει το αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό και να έχουν απαντήσει σε σειρά δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτείται:
- Η παρακολούθηση τουλάχιστον των 15 από τις 20 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης
- Η απάντηση σε μία υποχρεωτική δραστηριότητα και στο 50% των υπόλοιπων δραστηριοτήτων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες / οι συμμετέχουσες αναμένεται:
- να έχουν αποκτήσει εποπτεία του πεδίου της εκπαίδευσης που απευθύνεται σε μετακινούμενους πληθυσμούς
- να μπορούν να αξιολογούν τα χαρακτηριστικά, καθώς και τις εκπαιδευτικές ανάγκες και προσδοκίες των μαθητών, ώστε να σχεδιάζουν αποτελεσματικότερες στρατηγικές διδασκαλίας
- να έχουν εξοικειωθεί με τη μεθοδολογία και τις εκπαιδευτικές τεχνικές για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
- να είναι σε θέση να σχεδιάζουν ενδιαφέρουσες και συμμετοχικές διδακτικές ενότητες που συμβάλλουν στην παράλληλη ανάπτυξη όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων
- να ενσωματώνουν με δημιουργικό τρόπο προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης και διαπολιτισμικές – ενδυναμωτικές παιδαγωγικές μεθοδολογίες
- να αναπτύσσουν ενδιαφέροντα, δημιουργικά, συμπεριληπτικά πλαίσια εκπαίδευσης μέσα στα οποία αναπτύσσονται τόσο δεξιότητες επικοινωνίας όσο και δεξιότητες ζωής
- να υποστηρίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στην πορεία αναγνώρισης και ανάδειξης της αξίας των διαφορετικών ταυτοτήτων και γλωσσικών ρεπερτορίων
- να έχουν αναπτύξει δεξιότητες διαχείρισης πολύγλωσσων, πολυπολιτισμικών και διαφορετικών ταχυτήτων τάξεων
- να έχουν μια συνολική εικόνα για το εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και το συνδυασμό της γλωσσικής διδασκαλίας με τη διδασκαλία των άλλων γνωστικών αντικειμένων
- να έχουν αναπτύξει τη διαπολιτισμική τους ικανότητα και τον προσωπικό αναστοχασμό για ζητήματα ταυτότητας και εκπαιδευτικής συμπερίληψης
Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
https://forms.gle/sZWMUT1WXHk1R6rE8
Για την επιλογή σας θα λάβετε μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας
Σε όσες / όσους ολοκληρώνουν επιτυχώς το πρόγραμμα παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης 35 ωρών.