Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, το ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας και η UNICEF συνδιοργανώνουν ένα δωρεάν επιμορφωτικό πρόγραμμα 35 ωρών (15 διά ζώσης και 20 εξ αποστάσεως), με υποχρεωτική την πρωινή και εθελοντική την απογευματινή συμμετοχή, για εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που εμπλέκονται με την εκπαίδευση παιδιών με μεταναστευτικό / προσφυγικό υπόβαθρο (τμήματα ΔΥΕΠ & ΖΕΠ).
Η επιμόρφωση ως προς τη διά ζώσης διάστασή της, θα πραγματοποιηθεί στο ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ της Θήβας στην αίθουσα ΑΡΜΟΝΙΑ, ως εξής:
- Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου, 09:00-14:00 & 14:30-17:30
Θεματικές:
– Παιδιά με προσφυγικό – μεταναστευτικό υπόβαθρο. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και δράσεις.
– Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε πολύγλωσσα / πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
- Ζητήματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
- Τρίτη 10 Μαρτίου, 09:00-14:00 & 14:30-17:30
Θεματικές:
- Εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ζητήματα διαχείρισης της πολύγλωσσης, πολυπολιτισμικής τάξης.
- Συνδυάζοντας γνωστικούς στόχους και στόχους κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης.
- Καλές πρακτικές σε ένα σχολείο συμπερίληψης.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 20 ωρών, θα είναι ασύγχρονη με υποστήριξη εκπαιδευτικής πλατφόρμας Moodle. Οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες θα πρέπει, στο διάστημα 18/02/2020 – 10/03/2020 να έχουν μελετήσει το αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό και να έχουν απαντήσει σε σειρά δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτείται:
- Η παρακολούθηση τουλάχιστον των 10 από τις 15 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης
- Η απάντηση σε μία υποχρεωτική δραστηριότητα και στο 50% των υπόλοιπων δραστηριοτήτων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες / οι συμμετέχουσες αναμένεται:
- να έχουν αποκτήσει εποπτεία του πεδίου της εκπαίδευσης με συμπεριληπτικό πρόσημο
- να μπορούν να αξιολογούν τα χαρακτηριστικά, καθώς και τις εκπαιδευτικές ανάγκες και προσδοκίες των μαθητών με προσφυγικό / μεταναστευτικό υπόβαθρο, ώστε να σχεδιάζουν αποτελεσματικότερες στρατηγικές διδασκαλίας
- να έχουν εξοικειωθεί με τη μεθοδολογία και τις εκπαιδευτικές τεχνικές για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
- να είναι σε θέση να σχεδιάζουν ενδιαφέρουσες και συμμετοχικές διδακτικές ενότητες που συμβάλλουν στην παράλληλη ανάπτυξη όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων
- να ενσωματώνουν με δημιουργικό τρόπο προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης και διαπολιτισμικές – ενδυναμωτικές παιδαγωγικές μεθοδολογίες
- να αναπτύσσουν ενδιαφέροντα, δημιουργικά, συμπεριληπτικά πλαίσια εκπαίδευσης μέσα στα οποία αναπτύσσονται τόσο δεξιότητες επικοινωνίας όσο και δεξιότητες ζωής
- να υποστηρίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στην πορεία αναγνώρισης και ανάδειξης της αξίας των διαφορετικών ταυτοτήτων και γλωσσικών ρεπερτορίων
- να έχουν αναπτύξει δεξιότητες διαχείρισης πολύγλωσσων, πολυπολιτισμικών και διαφορετικών ταχυτήτων τάξεων
- να έχουν μια συνολική εικόνα για το εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και το συνδυασμό της γλωσσικής διδασκαλίας με τη διδασκαλία των άλλων γνωστικών αντικειμένων
- να έχουν αναπτύξει τη διαπολιτισμική τους ικανότητα και τον προσωπικό αναστοχασμό για ζητήματα ταυτότητας και εκπαιδευτικής συμπερίληψης
Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
https://forms.gle/8LpgaJJHnwdiTEkWA
Για την επιλογή σας θα λάβετε μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας
Σε όσες / όσους ολοκληρώνουν επιτυχώς το πρόγραμμα παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης 35 ωρών.