Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕΚΕΣ Β. Αιγαίου, τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων Λέσβου και τη UNICEF, συνδιοργανώνουν ένα δωρεάν επιμορφωτικό πρόγραμμα 35 ωρών με εθελοντική συμμετοχή για εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται με την εκπαίδευση παιδιών με μεταναστευτικό / προσφυγικό υπόβαθρο.
Το εργαστήριο, ως προς τη διά ζώσης διάστασή του, θα πραγματοποιηθεί στη Λέσβο, στην αίθουσα διδασκαλιών του 1ου ΠΕΚΕΣ Μυτιλήνης,(οδός Γ. Μούρα 10, 2ος όροφος – πάνω από το 5ο Λύκειο Μυτιλήνης), ως εξής:
- Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019, 16:00-21:00
– Παιδιά με προσφυγικό – μεταναστευτικό υπόβαθρο. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και δράσεις (Σιμόπουλος Γιώργος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης UNICEF, Βασιλική Μπούραντζη, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Λέσβου).
– Ψυχοκοινωνική υποστήριξη μαθητών προσφύγων. (Τσάκαλος Μιχαήλ, οργανωτικός Συντονιστής 1ου ΠΕΚΕΣ Μυτιλήνης).
– Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε πολύγλωσσα / πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα (Σιμόπουλος Γιώργος).
- Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019, 16:00-21:00
-Εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ζητήματα διαχείρισης της πολύγλωσσης, πολυπολιτισμικής τάξης (Σιμόπουλος Γιώργος).
– Οι Τάξεις Υποδοχής στα Δημοτικά Σχολεία Μυτιλήνης (Μπούμπας Δημήτριος, Συντονιστής ΠΕ70, 1ου ΠΕΚΕΣ Μυτιλήνης)
-Σχέσεις τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης – συνέργειες και συμπληρωματικότητα
– Ποια είναι η Ευρώπη; – Εκπαιδευτικό υλικό (Παύλου Διονύσης, Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων Λέσβου)
- Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, 16:00-21:00
– Εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ζητήματα διαχείρισης της πολύγλωσσης, πολυπολιτισμικής τάξης (Σιμόπουλος Γιώργος και Περδικούρη Μαρία, ΣΕΠ Λέσβου).
– Ζητήματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας (Σιμόπουλος Γιώργος)
- Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020, 16:00-21:00, στο ΧΧΧ –
– Η γλώσσα και τα άλλα γνωστικά αντικείμενα – Καλές πρακτικές σε ένα σχολείο συμπερίληψης και το παράδειγμα των Τάξεων Υποδοχής (Σιμόπουλος Γιώργος και Σύρμος Αχιλλέας, εκπαιδευτικός ΤΥ)
– Διαπολιτισμική θρησκευτική εκπαίδευση μαθητών-προσφύγων. Πρακτικές για την καλύτερη δυνατή συνύπαρξη των θρησκειών στις προσφυγικές δομές (Ματθαίου Νικόλαος ΣΕΕ ΠΕ01, Θεολόγος)
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 15 ωρών, θα είναι ασύγχρονη με υποστήριξη εκπαιδευτικής πλατφόρμας Moodle. Οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες θα πρέπει, στο διάστημα 05/12/2019 – 22/01/2020 να έχουν μελετήσει το αναρτημένο εκπαιδευτικό υλικό και να έχουν απαντήσει σε σειρά δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτείται:
– Η παρακολούθηση τουλάχιστον των 15 από τις 20 ώρες διά ζώσης εκπαίδευσης
– Η απάντηση σε μία υποχρεωτική δραστηριότητα και στο 50% των υπόλοιπων δραστηριοτήτων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες / οι συμμετέχουσες αναμένεται:
– να έχουν αποκτήσει εποπτεία του πεδίου της εκπαίδευσης που απευθύνεται σε μετακινούμενους πληθυσμούς
– να μπορούν να αξιολογούν τα χαρακτηριστικά, καθώς και τις εκπαιδευτικές ανάγκες και προσδοκίες των μαθητών, ώστε να σχεδιάζουν
αποτελεσματικότερες στρατηγικές διδασκαλίας
– να έχουν εξοικειωθεί με τη μεθοδολογία και τις εκπαιδευτικές τεχνικές για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
– να είναι σε θέση να σχεδιάζουν ενδιαφέρουσες και συμμετοχικές διδακτικές ενότητες που συμβάλλουν στην παράλληλη ανάπτυξη όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων
– να ενσωματώνουν με δημιουργικό τρόπο προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης και διαπολιτισμικές –ενδυναμωτικές παιδαγωγικές μεθοδολογίες
– να αναπτύσσουν ενδιαφέροντα, δημιουργικά, συμπεριληπτικά πλαίσια εκπαίδευσης μέσα στα οποία αναπτύσσονται τόσο δεξιότητες επικοινωνίας όσο και δεξιότητες ζωής
– να υποστηρίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στην πορεία αναγνώρισης και ανάδειξης της αξίας των διαφορετικών ταυτοτήτων και γλωσσικών ρεπερτορίων
– να έχουν αναπτύξει δεξιότητες διαχείρισης πολύγλωσσων, πολυπολιτισμικών και διαφορετικών ταχυτήτων τάξεων
– να έχουν μια συνολική εικόνα για το εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και το συνδυασμό της γλωσσικής διδασκαλίας με τη διδασκαλία των άλλων γνωστικών αντικειμένων
– να έχουν αναπτύξει τη διαπολιτισμική τους ικανότητα και τον προσωπικό αναστοχασμό για ζητήματα ταυτότητας και εκπαιδευτικής συμπερίληψης
Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
https://forms.gle/XtyZhwoX6sBJzBCc8
Για την επιλογή σας θα λάβετε μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας
Σε όσες / όσους ολοκληρώνουν επιτυχώς το πρόγραμμα παρέχεται Βεβαίωση Παρακολούθησης 35 ωρών.